5.2. Skala elementów

Pozy dobieraniu skali elementów, należy również wziąć pod uwagę fakt, iż im dalej znajdują się one od kamery, tym mniej miejsca zajmą na ekranie (zgodnie z perspektywą). Jeśli te elementy są istotne (np. muszka) można delikatnie je powiększyć. Nie należy jednak przesadnie powiększać oddalonych części, gdyż spowoduje to zachwianie proporcji całej broni (nabierze wyglądu mocno kwadratowej formy).

Podobnie, jak opisywałem przy budowaniu sylwetki, zbyt gęste linie, równoległe do krawędzi ekranu, stanowią problem. Wynikłe z tego artefakty bardzo drażnią oko obserwatora, dlatego umiejętnie należy przeprojektować pewne fragmenty broni tak, aby lepiej i bardziej funkcjonalnie prezentowały się w kadrze. Dobrym rozwiązaniem jest zmniejszenie ilości podziałów lub powiększenie odstępu między nimi. Wielkość korekcji danego fragmentu zależy od jego odległości od kamery i kąta pod którym jest ustawiony.

Przykładem może być redukcja ilości wcięć z boku pistoletu lub na lufie Tommy Gun.

Duży skrót perspektywiczny i oddalenie obiektu od kameryw skrajnych przypadkach – dopuszcza nawet zamianę kół na elipsy. Taka zmiana może korzystnie wpłynąć na wygląd w rzucie FPP dany kształt będzie sprawiał wrażenie okrągłego i będzie lepiej widoczny.