5.1. Istotne elementy modelu

Przyglądając się dowolnej broni, łatwo dostrzec, które elementy są istotne kluczowe dla modelu. Świetnie widać to w starszych grach lub grach mobilnych. W wyniku ograniczeń technicznych (ilość trójkątów, rozdzielczość tekstur, rozdzielność i wielkość wyświetlaczy), artyści byli zmuszeni do wyciągania esencji. Część zbędnych detali była pomijana, a te kluczowe podkreślane.

Dzisiaj, gdy dotarliśmy do etapu rozdzielczości na tyle dużych, możemy bez problemy pokazać wszystkie detale z rzeczywistych broni (a nawet przy dodaniu wielu dodatkowych). Mimo to ciągle musimy pamiętać o wydobywaniu esencji. Wybieraniu tych form, kształtów i obiektów, które są ważne i uwypuklanie ich.

Oczywiście, oprócz detali kluczowych, dochodzą inne – pomniejsze. Analizując dowolny model, warto stworzyć sobie hierarchię ważności – piramidę. Dzięki temu, będziemy mogli w łatwy sposób określić, które rzeczy są istotne i decydują o innych.

<b>Heckler & Koch HK69A1 - 40x46mm</b> [online]. <i>źródło: http://www.imfdb.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK69A1_grenade_launcher</i>
Piramida ważności dla granatnika HK 69A1 Grenatpistole
Aktualne tendencje w tworzeniu broni wymagają stałego wzbogacania, dodawania dużo ponad to, co znajduje się na fotografiach / referencjach (oczywiście z głową i umiarem). Większość rzeczywistych broni ma stosunkowo prostą budowę dodanie odpowiednich elementów uatrakcyjnia model dla przeciętnego gracza. Także w tym przypadku, należy umieścić te obiekty w hierarchii, aby nie były konkurencyjne, ale odpowiednio współgrały z całością.

Reno Levi. <b>Call of Duty - Ghosts</b> [portfolio online]. 2013, <i>źródło: https://www.artstation.com/artwork/2qaA</i>
Model broni z dużą ilością „wizualnych dodatków”; Taśmy i inne nadprogramowe obiekty dobrze korespondują z całością
W oparciu o hierarchię ważności, powinniśmy tak manewrować elementami, aby model odwzorowywał to, co ustaliliśmy w naszym rankingu. Najprostszym sposobem manipulacji może być zmiana skali im ważniejszy element, tym większy.

Valve Corporation. <b>Portal 2</b> [PC]. Valve Corporation, 2011, <i>źródło: http://www.playstationlifestyle.net/2011/01/21/hop-into-a-new-world-with-portal-2-screenshots/portal-gameplay-03/</i>
Mechanizm, który „emituje” promień jest duży, widoczny ‒ jest najistotniejszy w tym modelu; Pozostałe elementy są mu podporządkowane