2.0. Model w kadrze

Ustawienie broni w kadrze (set-up), mimo iż wywiera gigantyczny wpływ na model, często nie jest traktowane jako jedno z zadań grafika. Wynika to z prostego faktu, że aby model umieścić w rękach postaci, potrzeba współpracy kilku specjalistów z różnych dziedzin i często wykracza to poza kompetencję osoby modelującej.

Odpowiednie ustawienie broni w kadrze, jest o tyle istotne, że dzięki określeniu położenia już we wczesnych etapach pracy, potrafimy łatwiej podjąć decyzję, które elementy są dla nas istotne, a z których należy zrezygnować. Ustawienie modelu, decyduje o odbiorze sylwetki, proporcjach, widoczności elementów. Dlatego zdecydowałem się omówić ten dział jako pierwszy, jeszcze przed rozpoczęciem jakiegokolwiek modelowania. 

Podczas pracy nad modelem FPP, grafik musi sprawdzać swój model w układzie najbardziej przypominającym ten, który ostatecznie pojawi się w grze. Dlatego jednym z zadań grafika jest przygotowanie set-up. Jest to konieczne nawet wtedy, jeśli testy miałby opierać się na ustawieniu kamery w programie do modelowania. Pożądaną sytuacją jest podgląd w silniku gry, jednak nie zawsze jest to możliwe.

Testowy set-up w programie do modelowania