Skrót perspektywiczny na obrazie wczesnorenesansowymDuży skrót, w jakim widoczna jest broń na ekranie narzuca pewne ograniczenia. W tej perspektywie, podziały równolegle (względem pionowej lub poziomej krawędzi ekranu) są bardzo niebezpieczne i trzeba odpowiednio nimi manewrować, aby uzyskać zadowalający efekt. Umieszczenie zbyt dużej ilości równoległych linii działa niekorzystnie na formę broni. Tworzy bryłę zbyt chaotyczną, poprzecinaną.
Zbyt duża liczna podziałów tworzy szum, szczególnie widoczny po lewej stronie
Przykładowymi sposobami na rozwiązanie tego typu problemów jest:
usunięcie niepotrzebnych, zbędnych podziałów,
wydłużenie elementu w głąb ekranu,
zwiększenie odstępów między podziałami,
scalenie kilku podziałów w jedną bryłę.
Usunięcie zbędnych podziałów
Wydłużenie elementów
Zwiększenie odstępów między bryłami
Scalenie brył; Wizualnie jest bardzo podobne do usunięcia zbędnych podziałów, lecz rozróżnia się je ze względu na funkcjonalność (np. nie możemy usuwać podziałów między dodatkami do broni lub elementami ruchomymi)